torsdag den 10. maj 2007

Anbefal mig en god pagaj


Jeg vil gerne have mig en ny pagaj, da den Boréal jeg har nu ikke er specielt god. Den er lavet af plast og aluminium og har en skivning på 0°. Længden er 210 cm, hvilket er lige i underkanten. Det bedste man kan sige om den er vægten - den vejer kun 910 g.

Der er sikkert nogen der undrer sig over dén skivning, men den passer mig egentlig udmærket. Men jeg kunne godt tænke mig at have muligheden for at eksperimentere med andre typer skivning.

Mens jeg roede i min gamle kajak lagde jeg egentlig ikke så meget mærke til at bladene var af plast og gav end del efter igennem vandet. Men efter at jeg nu bruger den i den nye kajak kan jeg simpetlhen mærke at der ikke er nok »drev« i den - hvis man kan sige det sådan. Aluminiumsskaftet er jeg heller ikke specielt begejstret for - om vinteren og i ydersæsonerne er det godt nok koldt at holde om. Vandet skal være ret varmt før jeg stopper med neoprenhandskerne!

Så jeg er altså på udkik efter en ny pagaj!

Mine krav til en sådan er følgende:
● Skal være behagelig at padle på lange ture i havkajak (som regel distancer over 30 km)
● Vægten skal være under 1000 g (en pagaj under 900 vil blive foretrukket)
● Det skal være muligt at justere skivningen (som min. 0- 75°)
● Længden skal være 220 cm
● Gerne delbar, men ikke et krav

Jeg har så sendt en mail til diverse danske kajakforhandlere for at få deres bud på en pagaj der kan opfylde ovenstående krav. Jeg har kontaktet følgende forhandlere: KajakHuset, Kajakcentrum, Kronjyllands Kano og Kajak Center, Max-Kayak, Neptun, Havkajakcenter Svendborg, Kajakkæden, Qajaq, Kajak & Fritid, Kano & Kajak Butikken, Dansk Kajaksport, ShipShop og Kajak & Kano.

Jeg ville egentlig også gerne have lagt spørgsmålet ud på Havkajakroernes debatforum, men jeg har endnu ikke modtaget noget login, efter at jeg har meldt mig ind. Men jeg kan selvfølgelig vente til jeg har fået nogle bud fra forhandlerne - og så lægge dem ud til diskussion.

Så nu venter jeg spændt ved mailboksen.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: