tirsdag den 22. maj 2007

Nyt turtelt

Jeg har fået et nyt turtelt. Det er et Robens Small Dreamer købt hos Toursport.dk. Det skal afløse mit tidligere lavpristelt, der ikke havde det ret godt i regnvejr. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme afsted og få det prøvet af.

Teltet koster kr. 1049.00, men jeg fik 200 kr. i rabat fordi jeg har tilmeldt mig deres mailservice.

Toursport skriver om teltet:
»Robens Small Dreamer er et lille letvægtstelt til 2 personer - eller til egoisten der vil have god plads. Teltet er forsynet med vindue i loftet, så du kan holde øje med stjernerne - en rar detalje i så lille et telt. Den lave profil sikrer en rigtig god vindstabilitet, men hvis det alligevel kniber, så er der masser af barduner, så du kan forberede dig på mere stormfuldt vejr. Robens' 'clip-on' system garanterer en rigtig hurtig opsætning.
Set i forhold til prisen et meget avanceret og funktionelt telt i gode materialer. Et godt begyndertelt og et suverænt rejsetelt til den der rejser på egen hånd i mange forskellige klimaer.«

Specifikationer

Vægt: 2,80 kg
Antal personer: 1-2
Gulvdimensioner i m.: 105 x 220
Indvendig højde i cm.: 95
Apsisstørrelse i cm.: 0-50 x 220
Materiale oversejl: HydroTex 5000
Materiale indertelt: Polyester
Materiale bund: PU coated nylon
Antal stænger: 2
Materiale stænger: Aluminium
Vandsøjletryk oversejl i mm.: 5000
Vandsøjletryk bund i mm.: 5000
Myggenet: Ja
Pakket størrelse: 41 x 17

2 kommentarer:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Hej Helge

Kommer der ikke en "test" af din Robens Small Dreamer,eller er du helt stoppet med at bruge det..!!

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Aksel

Jeg bruger skam stadig teltet - det har lige været afsted i fire dage. Jeg vil godt prøve at skrive lidt om fordele og ulemper ved det. Det bliver sikkert først sidst på måneden at jeg får tid til det.

Venlig hilsen Helge

Du syntes måske også om: