onsdag den 2. maj 2007

Vigtig kajakbog

Henning Richstein Nielsen - Kajak ABC
Eget forlag, 2001 - 80 sider


Når man lige får bogen i hånden syner den ikke af meget i forhold til andre farvestrålende store bøger om kajakkens verden. Men tro mig, skindet bedrager.

Bogen er yderst velskrevet af en mand der ved hvad han skriver om. Bogen ligefrem stinker af erfaring med stort set alt inden for kajakverdenen.

Det er befriende at læse en bog som er helt nede på jorden. Bare udstyret er i orden er det ligemeget med de dyre mærkevare fra de forskellige kajakpaladser. Og den mad man skal have med, nå ja, bare det mætter. Det er altså lige en bog efter mit hoved! Her er det oplevelsen der bliver gået efter.

Det er tydeligt at Henning har siddet i stort set alle typer af kajakker. Uden at jeg dog ved noget om det, virker det dog som om det er turkajakken der er hans foretrukne. Men de andre typer, incl. havkajakken er grundigt behandlet. Bogen er i øvrigt den eneste jeg har læst, som har et kapitel med om sejlads på åer - om de udfordringer og fælder der ligger i den form for rovand. Yderst prisværdigt.

Indholdet omfatter: Kajakken, udstyr, påklædning, teknik, strøm, bølger, transport, sikkerhed, vinterroning, opvarmning og afspænding, førstehjælp, mad og drikke, reparationer, vind og vejr, navigation, søvejsregler, natsejlads, nødsignaler, turroning og endelig hvor må man sejle.

Prisen på bogen er kun kr. 75,00. Oveni gav jeg kr. 13,50 i forsendelse.
Bogen kan købes ved at sende en mail til Henning Richstein Nielsen
Jeg syntes du skal bestille den med det samme!

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: