onsdag den 24. december 2008

Kajakjulegaver

Her er så årets høst af kajakrelaterede julegaver. Allesammen ting jeg har ønsket mig - hvor heldig kan man være.

Neopren-vinterstøvler: Et par gode varme GUL 3mm Fleece Lined Portage Boot fra Surfline i Egå. De skulle efter sigende være vandtætte - selvfølgelig ikke hvis man bliver stående i vandet i timevis, men det er nu heller ikke min plan med dem! De er købt så store at der kan være et par uldsokker i dem - det bliver ren luksus ift. de korte kajakstøvler jeg har haft indtil nu.

Neoprenluffer: På Havkajakroernes debatforum var der flere som anbefalede at ro med luffer om vinteren. Nu er jeg spændt på om mine nyt Crewsaver Open Palm luffer lever op til de anbefalinger. I forhold til de neopren-fingervanter som jeg bruger nu tror jeg det bilver en kæmpeforbedring. Mine nuværende luffer har både tommel- og pegefingrene frie og det bruger jeg rigtig meget, fx når jeg skal fotografere. Heldigvis er det hurtigt og let at få frigjort alle fingrene i denne type luffe med åben håndflade - samtidig med at de varmer rigtig meget når de bruges til at ro med. Lufferne er fra KajakHuset i Egå, som for et stykke tid siden flyttede sammen med Surfline - heldigvis er det stadig Ole der er ansat til at tage sig af kajakkunder.

Uldundertøj: Jeg har også fået to stk. JBS langærmede undertrøjer i 100% ren uld. De er købt i en lokal herreekviperingsforretning til priser som ligger væsentligt under det man skal give for tilsvarende produkt i en af de mere cool outdoorbutikker inde i Århus. Uld varmer meget bedre som inderste lag end almindeligt svedtransporterende undertøj i kunststof. Min oplevelse er at kunststor har en tendens til at føles koldt når det er gennemvådt af sved. Jeg har noget tilsvarende uldundertøj til at bruge på arbejde og det er ganske vist: uldundertøj lugter ikke grimt efter at have været brugt 5-6 dage i træk. Men det bør selvfølgelig vaskes ind imellem - i hvert tilfælde til jul!

MP4-afspiller med FM radio: Denne lille Lumatron MP4 8GB spilledåse er primært til at have med på flerdagesture. Funktionen med at kunne vise små mpg-4 film kommer jeg sandsynligvis aldrig til at bruge, men det var nu også mest fordi den har radio indbygget at jeg har ønsket mig den. Måske noget med lige at høre en vejrudsigt om aftenen... Det er selvfølgelig også rart at kunne slappe af med noget god musik efter en lang rodag.

Og hvis nogen skulle være i tvivl, sidder jeg altså ikke og blogger juleaften - indlægget var skrivet i forvejen til automatisk udgivelse...

2 kommentarer:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Tillykke med gaverne, dejligt at få det man ønsker sig,,,;.)

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Axel
Ja, det er bestemt dejligt - nu glæder jeg mig til at få dem prøvet af på vandet.

Jeg har i øvrigt selv været i »felten« for at købe dem, det er nok en del af forklaringen. Jeg tror familien syntes det er for besværligt med de underlige ting jeg altid ønsker mig.

Du syntes måske også om: