søndag den 28. december 2008

Werners justerbare pagajer endnu bedre

Werner, som efter min mening laver nogle fantastiske pagajer, har gjort deres unikke delbare system endnu bedre. Udløserknappen, som tidligere stak 6 mm ud fra skaftet, er på de nye modeller forsænket så den flugter med skaftet. Det er en rigtig god ide at forsænke knappen, specielt hvis man bliver nødt til at anvende pagajen til makkerredning eller selvredning med paddlefloat. Når jeg har trænet selvredning har jeg altid været meget opmærksom på hvor knappen var, så jeg ikke kom til at udløse den under redningen. Det har fungeret fint under øvelse - men ville jeg huske det den dag det blev alvor?

Det er efter min mening en glimrende produktforbedring Werner her har lavet. Jeg ror selv med deres Camano, men har egentlig aldrig i daglig brug oplevet nogen form for gener ved udløserknappen. Deres delbare system er perfekt, det eneste man skal huske med deres pagajer er at samlesystemet lige skal skylles grundigt med ferskvand når man kommer på land - så fungerer det altid perfekt.

Ejere af ældre Wernerpagajer med det gamle system bliver dog ikke ladt i stikken. De har udviklet et cover som kan eftermonteres på disse pagajer. Det bedste ved det hele er at det fra deres hjemmeside kan bestilles gratis. Det er service der vil noget - jeg har selv lige bestilt et...

2 kommentarer:

Nichof sagde ...

Hej Helge.

Jeg har også (for 1 md. siden) bestilt coveret til mine tre Werners fra hjemmesiden, har dog ikke modtaget noget endnu - måske de ikke sender til EU?

Gider du gi' et praj hvis du modtager noget fra dem?

Jeg gør naturligvis det samme hvis det lykkedes.

Mvh.
Niels

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Niels
Det lyder ikke som om de er specielt hurtige. Jeg prøver at undersøge om tilbudet kun gælder i USA.

Det håber jeg da ikke - der står heller ikke noget om begrænsninger i den henseende på deres hjemmeside.

Du syntes måske også om: