torsdag den 2. august 2007

Horsens Fjord

Foto: Kajakken ser ikke særlig stor ud oppe fra skrænten.

>> Flere foto

Endelig i kajakken igen efter at have ligget stille i hele juli måned.

Jeg lagde stille ud med en tur i Horsens Fjord. Det var temmelig højvandet da jeg satte båden i ved Alrødæmningen, så jeg valgte at ro nord om Vorsø på denne tur. Der var da også kun lige vand nok til at ro igennem her. Hvis der er lavvandet kan man gå tørskoet over til Vorsø fra fastlandet, så denne vej kan absolut kun anbefales når det er ekstra højvandet.

Turen ud var i helt stille vejr, men turen hjem bød på nogen vind. Selv herinde på Amstrup Red hvor der ikke er meget vand at blæse op var der rimelige bølger og mange skumtoppe. Så jeg fik lige pudset formen af!

Jeg fik også prøvet noget af mit nye grej af. NSR Vista svømmevesten sidder rigtig godt, jeg mærkede den faktisk slet ikke under roningen og den går pænt fri af mit spraydeck. Reed AquaTherm shortsene oplevede jeg egentlig ikke som meget bedre end de korte løbeshorts jeg plejer at bruge i godt vejr. Faktisk virkede de som om de var mere klamme at have på når jeg holdt pause ude af kajakken.

Til gengæld var mit nye spraydeck fra Reed perfekt. Det sidder godt stramt over cockpit og jeg er nu fri for at have en pyt vand liggende hele tiden. Det er dog lidt mere besværligt at få på en mit gamle nylon deck, men det er nok et spørgsmål om lige at prøve det nogle gange. Den nye Falke Athletic Cool Shirt SS, der egentlig sælges som en undertrøje var rigtig lækker at have på. Den føltes tør og behagelig på hele turen. På turen ud havde jeg den på uden andet ovenpå - og det var rigeligt varmt. På turen hjem i modvind havde jeg en windbreaker ovenpå og selv om jeg arbejdede jeg godt hårdt føltes kroppen på intet tidspunkt våd. Den kan varmt anbefales.

Vejr: Sol og skyet, vinden mellem 5-8 m/s. Nogen bølger på hjemturen.

Distance: 26,4 km

Fugle: Skarv, grågås, musvåge, strandskade, stormmåge, krage.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: