søndag den 5. august 2007

Solnedgangstur til Kalsenakke

Foto: Solnedgang ind over Gyllingskov på turen hjem.

>> Flere foto

Hvis der er en kajakdisciplin jeg bestemt ikke bryder mig om så er det roning langs med bølger. Men det fik jeg så prøvet en del af her til aften. Jeg startede syd for Hou havn og roede ned til Kalsenakke på nordsiden af Horsens Fjord. Turen går uden om Søby Rev der ligger ca. 2 km uden for kysten, og det eneste sted hvor jeg ikke roede på langs af bølgerne, var på vej omkring revet.

Jeg tror min manglende lyst til at ro langs bølger stammer fra min tid i min gamle kajak. Den var fuldstændig fladbundet og ikke mange sure sild værd hvis bølgerne rejste sig op mod en meters penge ind fra siden. Det var klart noget jeg forsøgte at undgå. Men det er nu ikke noget der er specielt ubehageligt i Barracudaen, selv om jeg dog til enhver tid hellere vil ro op imod eller med større bølger! Men her i dag fik jeg da bevis for at der er en skidegod sekundærstabilitet i kajakken. Jeg skal blot lige vænne mig til det.

Turen i dag var i fantastisk vejr. Blot min Falke t-shirt på på udturen og så på vej hvem supplerede jeg med min nye langærmede NSR Hydrosilk t-shirt. Jeg opdagede i øvrigt en fed detalje ved min NSR Vista vest - der er en elastik med en plastring i venstre lomme på fronten til at klikke grej fast i. Det er fandeme smart.

Hele turen var utroligt dejlig og afslappende. Jeg smed kajakken i vandet kl. 18.10 og var tilbage igen 22.15. Min aftensmad, eller hvad man nu skal kalde det, indtog jeg da jeg holdt pause nede på Kalsenakke ved 8-tiden.

Vejr: Vind 4-5 m/s, sol med nogle skyer, bølger til tider 60-80 cm.

Distance: 26,6 km.

Fugle: Skarv, havterne, stormmåge, knopsvane, strandskade, grågås, gråand.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: