lørdag den 8. december 2007

Rundtur ved Emborg Bro

Foto: Pause sidst på eftermiddagen ved Gudensø.

>> Flere foto

En lille vintertur med start hvor Emborg Bro krydser Gudenåen. Herfra er det muligt både at nå Mossø, Gudensø og komme en tur op i Salten Å. Det var så nøjagtig hvad jeg gjorde i dag. Selv om der står december på kalenderen var tempereatren på fem plusgrader. DMI havde truet med lidt regn først på eftermiddagen, men det udeblev heldigvis.

Jeg kom lidt sent afsted - satte først kajakken i vandet et kvarter over tolv. Startede med at ro sydpå for at tage turen op ad Salten Å til Salten Langsø. Lige da jeg roede ind i Salten Å lettede 8-10 fiskehejre som havde siddet sammen i et træ. Det er første gang jeg har set at fiskehejren holder sammen i floke, normalt ser jeg dem sidde enkeltvis på en gren ud over vandet. Men flere gange i dag så jeg store flokke af fiskehejre.

Ellers skete der ikke det store på den korte tur i dag, det var mest noget med at ro til for at få lidt motion.

Vejr: Ingen vind, sol

Distance: 20,6 km

Fugle: Isfugl, skarv, fiskehejre, toppet lappedykker, vandstær, blishøne, knopsvane, grågås, musvit, husskade, bogfinke

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Der findes faktisk et dokument der siger at man gerne må sejle der, til stor fortrydelse for lystfiskerne.

Du syntes måske også om: