lørdag den 10. september 2011

Grøn eller gul spork

Til familiens cykelferie på Samsø her i sommer manglede vi lidt grej til turen. Fx havde vi ikke letvægtsbestik nok. Så, sammen med en del andre ting, var jeg i Spejder Sport for at købe nogle flere af Light my Fire Spork. Eller skaffel som nogle kalder dem på dansk. Dem vi havde i forvejen var gule, men inde i butikken faldt jeg for de mørkegrønne udgaver.

Men her for nylig hvor jeg var afsted på kajaktur, gik det op for mig hvorfor den gule udgave, som jeg ellers altid har med, er meget mere praktisk!

Jeg havde siddet ude på Kanaløen i Randers Fjord og selvfølgelig brugt skaflen til at spise aftensmad med. Da jeg senere, efter solnedgang, skulle bruge den igen var den væk. Jeg vidste præcist hvor i græsset jeg havde siddet og spist, men den var ikke til at finde. Jeg hentede min pandelampe og fandt den langt om længe, godt camoufleret i græsset - på grund af den grønne farve.

Fremover tager jeg en spork i en skarp gul eller rød farve med på tur - i stedet for en grøn...

1 kommentar:

Bjarke sagde ...

Haha har samme oplevelse da jeg kom til at svitse min røde på gasblusset kom jeg til at købe en sort. Dårlig ide, altid væk i teltet ;-)

I øvrigt rigtig god blog du har.

De bedste hilsner
Bjarke Rosenbeck

Du syntes måske også om: