tirsdag den 26. juni 2007

Det' en ommer - ny svømmevest

Jeg har fået solgt min Artistic Ocean Tourer, som viste sig at være et fejlkøb. Jeg havde bestilt den i størrelse XXL som jeg mente ville være en passende størrelse til også at kunne rumme min vinterpåklædning - men det viste sig at den var alt for stor til mig. Så den fik jeg heldigvis solgt via Havkajakroernes debatforum - til en herre som er en del større end mig. Jeg håber han får rigtig meget glæde af den, for det er egentlig en fed vest.

Nå, men jeg skulle jo have en anden og det er endt med en NSR Vista som jeg har købt i KajakHuset i Egå. Jeg prøvede den lige kort da jeg var derude på kursus. Jeg faldt for den med det samme, den har nemlig også nogle gode store lommer. Den var dejlig kort, sammenlignet med min (alt for store) Artistic. Vista'en holder sig fri af spraydækkenet.

Vesten er meget enkel og har rigtig gode muligheder for justering både i skulder, siderne (2 justeringer i hver side) og med en rem nederst på vesten. Den har en lynlås i front som virker lidt underlig lige første gang man skal lukke den - den vender sgu forkert! Lige som hvis man ved en fejl har taget noget dametøj på, ikke at det er noget jeg gør ofte ;-). Ole fra butikken påstår hårdnakket at det ikke er en »damelynlås«, men at det blot er helt almindeligt i USA - hvor firmaet ligger. Jeg var lige ved at skrive, hvor vesten er produceret, men jeg kan se at den altså er »Made in China«.

Der er to gode store lommer på fronten der holdes lukket af velcro kombineret med elastik. Det virker umiddelbart som en god løsning. Lommerne har net i bunden så det værste vand kan løbe fra kameraet når det ligger i lommen. Desuden er der både for og bag en af disse her besynderlige firkanter som sidder på mange veste i dag. Ole fortalte at de er beregnet til at montere udstyr på ved hjelp at nogle velcro-stropper - der kan man bare se. Men gad vide hvad de kaldes?

Jeg har endnu tilgode at prøve vesten af i prakses, men det gælder jeg mig til. Og så håber jeg at jeg kan leve med at der er tre lommer mindre end i Artistic'en. Og at farven ikke er orange, som Ole morsomt bemærkede!

>> NSR Vista

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: