tirsdag den 5. juni 2007

Artistic Ocean Tourer

Foto: Min nye Ocean Tourer svømmevest - er farven ikke skøn! (Foto udlånt af Dansk Kajaksport)

Jeg har længe ønsket mig en anden vest end den Pro-Safe Discover »klubvest« som jeg fik med i købet af min første kajak. Det er træls at skridtremmen forhindrer at jeg kan bruge spray-deck tunnelen i min kajakjakke. Specielt om vinteren hvor det er ekstra vigtigt at holde sig varm. Desuden savnede jeg nogle lommer til kamera og andre ting.

Jeg ville egentlig have købt Baltic's nye sorte Dinghy Pro 2007 model. Men det trak ud med leveringen fra KajakHuset (deres leverandør smølede), så i mellemtiden faldt jeg tilfældigvis over Artistic Ocean Tourer hos Dansk Kajaksport.

Det er en rigtig lækker vest med et utal af detaljer. Fire lommer i front, de tre største med net i bunden, den mindste med lynlås og indlagt fløjte. Der er en rigtig stor lomme på ryggen som det via en skulderstrop er let at åbne. Desuden en velcro strop som kan holde forskelligt udstyr, fx lys ved natsejlads. Vægten er 1148 g for XXL udgaven. Opdriftsmaterialet er 13 stave som sidder lodret i vesten i nogle lommer. Det gør den meget smidig og behagelig at have på. Nederst i disse lommer er der net for at vesten hurtigere kan tørre. Der er ikke mange muligheder for at justere pasformen, der er blot stroppen i livet - så det er vigtigt af få den i den helt rigtige størrelse. Jeg måtte helt op i en XXL for at få én hvor der også er plads til min vinterbeklædning. Jeg må så leve med at den ikke sidder fuldstændig tæt til kroppen om sommeren. Men det giver så også plads til at svede lidt!

Den model jeg har købt er den helt nye 2007 model til kr. 749,00, som har nogle lidt ændrede detaljer ift til den tidligere model. Og med hensyn til farven (den fås også i blå) så er den ikke specielt smuk, men søsikker. Og den passer fint sammen med min orange Werner pagaj (det med æstetikken er nok en erhvervsskade - jeg er grafiker).

>> Artistic

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: