søndag den 14. august 2011

August - retrospektivt

Her er lidt foto fra mine kajakture i august måned gennem tiden.
Alle foto er manipuleret i Photoshop og/eller andre programmer.

Jeg holder en spisepause på en tur rundt om øen Fur. Der var en smule diset ind imellem.
Læs historien her.

Et magisk øjeblik på Mossø hvor en regnbue pludselig viser sig.
Læs historien her.

Det er de mest utrolige ting som folk vælger at smide i strandkanten - her fandt jeg en gammel cykel.
Læs historien her.

Et træ på en skrænt fotograferet i 1907. Nå nej, det er i 2007 - på vej mod Juelsminde.
Læs historien her.

Smuk solnedgang over Gylling Næs en stille august-aften.
Læs historien her.
Ialt gennem årene har jeg brugt 14 augustdage på at ro kajak - det er ikke en af de sommermåneder jeg er mest aktiv. Der er ofte en helt masse arrangementer og andet der skal afvikles denne måned. Så må kajakken ligge lidt stille. Det er dog blevet til 455 km. Det betyder at mine augistture i gennemsnit er på 32 km. Det er nok noget med at få en ordentlig lang tur når så chancen endelig melder sig!

Måneden har sit navn fra den romerske kejser Octavius Augustus. Det gamle nordiske navn var, ikke så underligt, høstmåneden. Det var en måned man håbede på godt og især tørt vejr. Det gør landbruget vel egentlig stadig, men det har de altså ikke haft i år.

August burde også, ifølge klimanormalerne, være den varmeste måned i året, med en gennemsnitlig dagtemperatur på 20° C og en middeltemperatur på 15,7° C. Det kommer vist ikke til at holde stik i år, med det vejr der har været indtil nu. Men mon ikke at  de 67 mm regn der plejer at komme i august kommer til at ligge i overkanten i år?

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: