onsdag den 15. august 2007

Efterårsagtige Mossø

Foto: Tunge skyer hang over mig det meste af dagen - her Gudensø.

>> Flere foto

En god lang tur igen i dag. Pga. blæsten valgte jeg at forlægge festlighederne til Mossø. Nærmere bestemt gik turen fra Skanderborg Sø via Tåning Å til Mossø, videre ad Gudenåen et smut op i Gudensø.

En god rodag selv om vejret kunne have vist sig fra en pænere side. Jeg checkede da jeg kom hjem hvordan det havde været med vinden. På en side fra Borgervejr hos DMI kunne jeg se at middelvinden i perioden havde ligget oppe omkring 9 m/s. Desuden kom der med jævne mellemrum nogle heftige byger.

Der var ikke så megen trafik på ruten i dag, blot et par kanoer som måbede over at jeg roede imod strømmen. Desuden mødte jeg en belgisk lystfisker i en Hobie-fiskekajak. Han demonstrerede lige hvordan hele systemet, med »pingvinvingerne« som man tramper i, virker. Sælsom kajak, som jeg desværre glemte at fotografere.

Vejr: Noget blæsende 8-9 m/s, overskyet og byger, lidt sol.

Distance: 42.4 km

Fugle: Isfugl, toppet lappedykker, fiskehejre, skarv, vibe, gråand, blishøne, hvid vipstjert, knopsvane, grønbenet rørhøne, stormmåge, fjordterne, krage.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: