tirsdag den 9. marts 2010

Ny yderskal til landbaserede aktiviteter...

Tja, selv en havkajakroer er jo nødt til at gå på land indimellem - selv om vi ikke er meget for det! Men når det en sjælden gang sker, skal der (som regel) også bruges tøj til.

Da jeg bestilte et nyt tur-telt hos Vildmand for et stykke tid siden, faldt jeg på deres hjemmeside også over denne anorak. Jeg har længe villet have en ny yderskal og gerne som anorak. Selv om det er en smule mere besværlig at få en anorak af og på, i forhold til en lynlåsmodel, holder den bedre på varmen. Det er i hvert tilfælde min teori.

Min kone har en ældre klassisk grøn model fra Pinewood, som jeg var lidt lun på - indtil jeg så denne camouflagegrønne model til kun kr. 599,-. Den er meget enkel, med en stor lomme på brystet og et par små lommer i siden. De er ikke store nok til at kunne bruges til at varme hænderne i, men på den anden side er jeg heller ikke typen der ofte går med hænderne i lommerne. Hvis det er kold vælger jeg altid at have handsker på. Der er selvfølgelig hætte i ellers var det jo ikke en anorak

Modellen her hedder Surplus Extreme Smock og denne farvekombination hedder woodland. Anorakken fås, ud over i denne farvekombination, også i ensfarvet olivengrøn eller sort og i ørkencamouflage.Anorakken er i åndbart materiale som er vind og vandafvisendt - hvad det lige præcist dækker over har jeg ikke testet endnu. Men mon ikke der kommer en blæsende regnvejrsdag eller to her hen over foråret, så jeg får mulighed for at få det testet?

Fotograf: Laurits Helligsøe, 9 år.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: