fredag den 8. juni 2007

Rundt om Alrø i høj solskin

Foto: Et lille kik ud på pagajen under min kaffepause ved Henneskov Hage.

>> Flere foto

En lille tur rundt om Alrø ved absolut lavvande, jeg tror aldrig at Alrø har været større end her til formiddag. Jeg startede fra vestsiden af Alrødæmningen i Lerdrup Bugt og roede ud omkring pollerne og polstenen. Selv om jeg selv syntes jeg holdt pæn afstand til land ude ved pollerne var der nogle måger som ikke var helt enige, de begyndte at dykke ned mod kajakken - så var det jo bare om at komme længere ud - de skal jo have fred ved deres reder.

Min formiddagskaffe fik jeg i kajakken ud for Henneskov Hage. Jeg var lige omme for at se om der var vand nok til at ro »bagom« hagen, men det var alt for lavvandet i dag. Eller er det et meget hyggeligt sted lige at ro i læ.

Cirka midtvejs, ved Hjelmshoved, satte jeg forbi en kajakklub med omkring 10-12 kajakker der også var på tur. Da jeg roede forbi dem kunne jeg godt fornemme at Barracudaen er hurtigere end de fleste andre kajakker - det var ret hurtigt jeg hentede dem og kom forbi.

På hjemturen var der modvind hele vejen ind gennem Amstrup Red - føj.

Vejr: Vinden omkring 5 m/s, nogen bølger, høj sol og omkring 25°C

Distance: 18,5 km

Fugle: Skarv, hættemåge, stormmåge, fjordterne, gråand, skeand, ederfugl, strandskade

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: