onsdag den 22. august 2007

De små glæder



Det kan nogen gange være små helt banale ting som gør det til en fornøjelse at ro kajak. For mig som altid transportere kajakken rundt på taget af bilen, har det altid været et irritationsmoment at skulle spænde kajakkken fast med remmen på tagstængerne. Den rem jeg altid har haft, har været en model med kroge i begge ender og en skraldeanordning til at stramme op med. Den er irriterende fordi jeg hele tiden skal passe på at krogene eller skrallen ikke ridsede taget af bilen - hvilket selvfølgelig er sket adskellige gange! Desuden skal den ofte rengøres og smøres, fordi den ikke har det særligt godt med saltvand og sand. Den er såmænd købt i den lokale Stark-byggemarked (modellen til højre) til at transportere min første kajak hjem fra forhandleren. Og den har jeg så måttet trækkes med lige siden...

Men da jeg så fik behov for at have to kajakker på taget samtidig, måtte jeg jo have en mere. Den købte jeg her i sommer (modellen til venstre) da jeg alligevel var ude hos KajakHuset i Egå efter nogle andre ting. Og det viste sig at den er rigtig hurtig og let at bruge - og her har jeg gået og døjet med noget bras i mere end to år uden at vide at der var en meget bedre løsning.

Nu er det en fornøjelse hver gang jeg skal have spændt kajakken fast. Det er lige før at det er det bedste stykke grej jeg nogensinde har købt. Jeg skal lige ud for at købe én mere - nogen gange skal jeg jo have to kajakker med på tagbøjlerne...

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: