tirsdag den 17. juni 2008

Brændstof

Et gammelt ordsprog lyder: »Uden mad og drikke, dur helten ikke«. Ikke at jeg føler mig specielt helteagtig, men mindre kan vel også gøre det - mad skal der i hvert tilfælde til når man ror langt.

På de længere dagsture jeg tager, er det næsten altid det samme jeg har med. Det er endt med at en af hovedkilderne til energi kommer fra mit hjemmebagte loganbrød. Jeg har eksperimenteret frem og tilbage, med at have forskelligt med, men er efterhånden endt op med at det er følgende jeg har med:

Drikke: ½ liter kaffe, 3 liter postevand.

Frokost: To stykker loganbrød á ca. 100 g, hertil et hårdkogt æg og et par tomater og et par Cactus frugtstænger (jeg foretrækker nøddemix). Dertil 2 stykker frugt (bananer er her mit foretrukne).

Mellemmåltid: 2 stk. sammenklappede knækbrød med varierende indhold, fx ost, marmelade, frugtpålæg eller andet.

Ekstra energi: Bisca Alt-i-een kiks (med rodfrugter), Cactus frugtstænger og Dextro Energy druesukker.

Jeg holder mig slet ikke strengt til hvad der er frokost og mellemmåltid, det blander og bytter jeg rundt med efter lyst og behov. Det er også langt fra det hele som sættes til livs under hver tur, men det er rart at vide at der er energi nok, selv til en dag hvor det er nødvendigt at lægge mere energi i pagajen en sædvanligt. Druesukker bruger jeg ikke så tit, men de få gange hvor jeg har haft brug for det, var det rigtig dejligt at det var med.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: