lørdag den 13. marts 2010

Økologisk vegetarisk turmad

Sezhuan har sendt et nyt turmadsprodukt på markedet, som er både økologisk og vegetarisk - det er ikke noget som sker hver dag. For en vegetar som mig er det jo store nyheder. Det er dog ikke et måltid der kan stå alene, hvis det skal være dagens hovedmåltid, men med et eller to stykker loganbrød til, kunne det såmænd nok gå an. Men det er nok mere egnet til at erstatte eller supplere en frokost. En kold vinterdag ville det gøre underværker på en kajaktur.

Det er det tyske firma Organic Asia der får varen fremstillet i asien og de forhandles på nettet af Respect Bio der har en online-butik. Prisen ligger på lidt over 12 kr. Jeg købte dem dog i mit lokale supermarked, til nogenlunde samme pris - så vidt jeg husker.

Smagen er rigtig god, jeg har foreløbig smagt varianten »Vegetable«. Jeg skal nok afholde mig fra at uddele kokkehuer - det er jeg vist ikke kompetent til, med min lille interesse for mad (min kone mener jeg er mad-ignorant). Pakken består af nogle nudler og en pose med krydderiblanding. Tilberedningen er enkel: man koger 0,33 liter vand på sin Trangia og smider så nudlerne i gryde, sammen med så meget af krydderiblandingen man har lyst til. Derefter skal det bare trække i 6 minutter og derefter løsnes lidt med en gaffel - så er der mad.

Det er her på sin plads med en advarsel: vær forsigtig med krydderiblandingen. Jeg kan godt lide stærkt krydret mad og hældte derfor kækt hele posen i gryden. Det var rigtig, rigtig, rigtig stærkt! Næste gang starter jeg med kun at putte det halve i, tror jeg. Men prøv dig lidt frem.

Sezhuan, Instant Noodle Soup, får i fire smagsvarianter: grøntsag, spinat, tomat og ingefær-gulerod.
Næringsindhold pr 100 g: Energi: 1567 kJ. Protein: 12,4 g. Kulhydrat: 75,82 g. Fedt: 1,81 g

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: