mandag den 19. april 2010

Lækker og hurtig müsli til turen

Der er kun ganske få ting  i min morgenmad - dem har vi altid i huset.

Tilsat iskoldt vand er det straks klar til at spise.

Når jeg tager på tur har jeg det sådan at jeg helst ikke vil bruge al for megen tid på at lave mad - heller ikke morgenmad.

Menuen er næsten uden undtagelse en simpel hjemmelavet müsli-blanding som blot skal tilsættes iskoldt vand. Dertil selvfølgelig den obligatoriske kop morgenkaffe.

Blandingen er specielt tilpasset min Light my Fire kop - som også fungere som tallerken når jeg er på tur. Hele posens indhold hældes op i tallerkenen og iskoldt vand tilsættes - så er der serveret.

Alle produkter er økoligiske bortset fra mælkepulveret - det har jeg ikke kunnet finde økologisk nogen steder. Prisen pr portion har jeg udregnet til ca. 12 kr.

Min blanding indeholder:
75 g finvalsede havregryn
25 g hakkede hasselnødder
25 g sorte rosiner
25 g skummetmælkspulver


Næringsindhold pr. 100 g: Energi 1381. Protein 18,8. Kulhydrat 51,9. Fedt 11,6.

3 kommentarer:

Tony sagde ...

Helge, have you considered making a homemade food dehydrator? There are plans available on the web and it would make your kayak camp trips more delicious.

Tony :-)

Helge Helligsøe sagde ...

Hi Tony

I must say that I have never thought about it. It is much easier to buy ready-made freeze-dried meals. Furthermore, I am not very interested in food in general. My main purpose for eating is simply to stay alive!

To me it would de waist of time (and money) to visit a 1-star Michelin restaurant. My wife hate me for that attitude to food ;-)

Best regards Helge

Tony sagde ...

Yes but Helge, food is fuel for the body.

The ready made stuff is full of salt. I used it last year but I'm going to prepare my own food to use his year.

You and my wife would get along as she's not concerned about food either. But, she won't get in a kayak!

Tony :-)

Du syntes måske også om: