torsdag den 26. april 2007

Den bedste havkajakbog jeg har læst

Lars Borch - Havkajakinstruktør
Ungdomsringen, 2006 - 120 sider

Jeg har godt nok ingen ambitioner om at blive havkajakinsturktør, men bogen kan sagtens læses alligevel. Den er noget mere uddybende og har flere emner med end hæftet »Havkajakroer« som blot er en forkortet udgave.

Den kommer rundt om følgende emner: Kajakken, udstyr, påklædning, transport, forskellige kajakteknikker, vind, vejr, bøgler og strøm, navigation, søvejsregler, nødsignsler og turplanlægning. Desuden er tre foldere fra Søsportens sikkerhedsråd optrykt bagi. Dem kendte jeg dog i forvejen.

Selv om jeg har læst forskellige bøger om kajak må jeg nok sige at denne er den til dato mest grundige og saglige. Bogen er blevet på foranledning af Havkajaksamrådet.

Kan varmt anbefales.

Bogen koster kun kr. 135,00 og kan bestilles her.
Den kommer ikke nogen ny 2007-udgave.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: