fredag den 23. maj 2008

Med Søren på kajakdebut

Foto: Søren i fin stil ind mod Alrø-dæmningen.

>> Flere foto

Jeg lovede, for længe siden, min gode ven Søren en prøvetur i kajak. Det kan lade sig gøre fordi jeg beholdt min gamle begynderkajak da jeg købte ny. Selv om det ikke er den bedste kajak man kan forestille sig, kan det dog give en fornemmelse af hvad det drejer sig om, når man aldrig har prøvet det før.

Men det blev altså først nu at det lykkedes os at finde tid, selv om det var under en kanotur sidste år vi aftalte det. Bedre sent end aldrig, siger man jo. Jeg valgte det ret beskyttede farvand Amstrup Red, som ligger nord for Alrø i Horsens Fjord. Det var faktisk her jeg selv havde min debut i kajak. Det var en tur som Odder Museum arrangerede og efter den tur var jeg bare solgt til kajakken.

Søren og jeg lagde ud fra Alrø-dæmingen og roede en tur hen til Sondrup Strand og holdt en kort pause inden vi roede tilbage. Det var en rigtig hyggelig tur og Søren klarede strabadserne i fin stil. Nu vil det så vise sig om han også bliver bidt af en gal kajak, som jeg er blevet. Under alle omstændigheder var han frisk på en tur igen en anden gang.

Vejr: Let vind, skyfrit, fladt vand

Distance: 8,9 km

Fugle: Sølvmåge, stormmåge, gravand, skarv, fiskehejre, krage

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: