onsdag den 7. januar 2009

Hurtig levering fra Werner

Foto: Øverst pagajen som den så ud før monteringen og nederst som den ser ud med det nye Button Cover.

Jeg har lige modtaget det Button Cover til min pagaj som jeg har bestilt hos Werner Paddles. Det er omtalt i et tidligere indlæg. Jeg bestilte det hos dem den 28. december 2008, så det er under 14 dages leveringstid – det vil jeg kalde rigtig god service. Sjovt nok kommer den ikke direkte fra USA, men er sendt via en stor engelsk kajakgrossist System X, der distribuere en lang række kajaktilbehør. Jeg har dog ikke hørt om dem tidligere.

Beskytteren er lavet af et fleksibelt plastmateriale og er en anelse mindre end diameteren på håndtaget. Det er rigtig nemt at montere, det tog mindre end et minut. Jeg fandt ud af at det går lettest hvis man først lige gør pagajhåndtaget og knapbeskytteren våd med koldt vand. Når først coveret er skubbet på plads sidder det godt uden på nogen måde at være i vejen og virker solidt.

Det er selvfølgelig blevet sværere at udløse knappen, men det er jo også det som er meningen. Jeg kan dog stadig meget let betjene udløserknappen med tommelfingeren. Så Werner Paddles har lige foræret mig en bedre og mere sikker pagaj – hurtigt og uden omkostninger for mig. Det er jo sådan et firma man gerne handler med igen!

Det er, for Werner ejere, muligt at bestille opdateringen via email her.

6 kommentarer:

Nichof sagde ...

Hej Helge.

Så modtog jeg også mine "dimser" fra System-X. Det er god kundeservice. Mså 10 dages leveringstid.
Interassant emne du har taget op omkring vand temp. og påklædning!

Mvh.
Niels

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Niels

Ja det er rart med den slags producenter som tager kunderne alvorligt. Jeg syntes faktisk det fungere fint med det Button Cover. Nu er det i hvert tilfælde umuligt at dele den ved en fejl - og det er ikke i vejen.

Ang. koldt vand: Det er jo ret vigtigt at os som ror om vinteren (det gør du også kan jeg se på din blog) er klar over hvad vi har med at gøre. Hvis kan kender farerne er det lettere at tage sine forholdsregler.

Hans Heupink sagde ...

Hi Helge!
Last Thursday a button cover arrived by post in Woerden-the Netherlands. Also sent by System-X. I ordered mine during the Christmas Holiday's on December,29th - Danny Mongno replied that the Werner crew was out of office till January, 5th. Finally it took two weeks to get the part from the US to NL. Not bad at all: splendid service from Werner! Unintended splitting from the paddle actually never was an issue for me, but with the cover mounted it really must be impossible. Safe idea.
Greetings!
Hans

Helge Helligsøe sagde ...

Hi Hans

Congratulations with your button cover. Werner i a great firm.

It has never happened to me either. But when I'm exercising self rescue I always turn my paddle with the button down. And i have often wondered if I would remember to do that in a real rescue situation. I don't have to think about that any more.

Best regards Helge

Anonym sagde ...

Jeg har netop bestilt to 'button covers' til mine Werner pagajer. Jeg har under en selvredningsøvelse oplevet at min Carmano delte sig og jeg mistede min pagajline, som jeg pga. øvelsen ikke havde sat fast i min vest.
Jeg kendte ikke til denne løsning før jeg løste din post.. tak for det Helge ;-)

/Thomas

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Thomas
Selv tak...

Ja - det er en genial og simpel løsning. Jeg tror hurtigt du får dem med posten.

Jeg har heldigvis ikke oplevet det som du har, men har også altid været meget opmærksom på at vende pagajen så knappen vender ned mod vandet. Men i en virkelig situation er jeg ikke sikker på at jeg ville huske det.

Venlig hilsen Helge

Du syntes måske også om: