lørdag den 14. marts 2009

Vintertræf - festmiddag og foredrag

Jeg kunne desværre ikke deltage i dette års udgave af Havkajakroernes vintertræf, jeg skulle nemlig arbejde lørdag. Men jeg tilmeldte mig i stedet aftenens middag og foredraget om det Rød-Hvide bånd. Så var det da muligt lige at snuse lidt til stemningen, når det nu ikke kunne blive anderledes.

Det var tydeligt at mærke at der var en rigtig god stemning dernede og jeg hørte udelukkende positive kommentarer til træffet og de forskellige workshops. En af de workshops som jeg personligt syntes lød rigtig spændende var Jes Lysgaards innerkayaking, den blev i programmet præsenteret således:
Tanker forsvinder og kommer, bølger forsvinder og kommer
Kajakken er på grænsen
Jeg bevæger mig i grænsen
Desto mere jeg ror – desto kortere bliver tankesekvenserne.
Jeg opdager at jeg har sluppet tankerne,
Min opdagelse bringer tankerne tilbage...


Mere konkret var det bl. a. disse ting der blev arbejdet med:
• Hvordan hænger hoved og krop sammen?
• Energi i naturen.
• Energi i vores eget system.
• Mentaltræning
• Åndedrætsøvelser – afspændingsøvelser.
• Styretag og rotag med bevidsthed om muskelbevægelser

Dem jeg talte med som havde deltaget havde været rigtig glade for det. Det er udmærket at der er nogle forskellige ting at vælge mellem på vores træf - så der er andet end teknik. Jeg håber sørme at Jes også udbyder dette program til træffet næste år. Jes Lysgaard i øvrigt skrevet den udmærkede kajakbog Havqajaq.

Foredrag om det Rød-Hvide Bånd
Lars Korsbjerg Nielsen stod for aftenens foredrag. Han roede sidste år som den fjerde dansker rundt om Danmark og gjorde sig dermed fortjent til at få det Rød-Hvide Bånd. Det var et meget medrivende og humoristisk foredrag Lars præsenterede og han kom med rigtig mange detaljer og etapebeskrivelser. Også den lange forberedelse og den mentale del beskrev han så man blev klar over at udfordringen har rigtig mange elementer. Efter foredraget står det lysende klart at det er en kæmpe bedrift at ro Danmark rundt.

Hvis du er medlem af en kajakklub kan jeg varmt anbefale foredraget til en klubaften. Bestemt værd at høre - også for sådan nogen som mig som slet ikke har ambitioner i den retning.

Sidste år var jeg tilmeldt træffet og havde betalt, men blev desværre syg om fredagen, så jeg ikke kunne deltage. Jeg håber så på at tredje gang er lykkens gang og vil tilmelde mig næste år - hvis der bliver plads. Jeg kan godt forestille mig at mange af dem som tidligere har været med gerne vil komme tilbage.

Ingen kommentarer:

Du syntes måske også om: